Tuesday 16 August 2016

Futsal

Futsal pertemu Pemuda PBS Melalap dan Labuan


LABUAN: Perlawanan futsal persahabatan antara Pemuda Parti Bersatu Sabah (PBS) Bahagian Melalap dan Labuan baru-baru ini berjaya menjalinkan semangat kesukanan berpasukan untuk menghadapi kejohanan yang lebih mencabar.
Ketua Pemuda PBS Melalap, Martin Johanis berkata rombongannya mengadakan lawatan sukan futsal ke Labuan dalam misi memberi pendedahan kepada pasukannya untuk mengetengahkan kemahiran dalam bidang sukan itu.
“Pertemuan persahabatan dengan rakan pemuda di Labuan lebih kepada mengerat jalinan kerjasama dua hala melalui pertemuan dalam gelanggang futsal,” kata Martin.
Turut menyaksikan perlawanan di Gelanggang Futsal MPL itu ialah Ketua Pemuda PBS Labuan, Sheiron Chang. Pasukan futsal Pemuda Labuan dikemudi Kapten Bersatu FC, Kennedy Kijok.
Pertemuan persahabatan dua pasukan itu menggunakan sistem bebas bagi masa permainan dan pergantian pemain di mana tiada catatan jaringan dibuat.


Martin dan Kennedy (kiri) bertukar cenderamata


No comments:

Post a Comment

Isu kurikulum, buku teks dan profesionalisme guru bahasa Kadazandusun

  Dr Henry Bating, Dr Rosliah Kiting, Dr Patricia Ganing, Dr Nurjietta Taisin bersama pelajar UPSI dalam satu tinjauan kajian 2018. Siri I...