Sunday 21 August 2016

Akhir 2017 Labuan Pulau Pelancongan - Zahid

Labuan jadi pulau pelancongan menjelang akhir 2017, kata Zahid

Padang Golf Antarabangsa Labuan

Oleh HENRY BATING
LABUAN: 21/8/16 - Labuan bakal menjadi pulau pelancongan utama menjelang akhir 2017 dengan wujudnya penerbangan terus dari serata dunia sekali gus mengubah lanskap perekonomian pulau bebas cukai itu yang sebelum ini banyak bergantung kepada industri minyak dan gas.
Timbalan Perdana Menteri, Dato' Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata dengan perubahan lanskap ekonomi Labuan, kita berharap unjuran kita untuk mengoptimumkan penawaran bilik-bilik hotel dan homestay mencapai tahap puncak permintaan.


Zahid Hamidi
“Kita juga berusaha untuk meminda peraturan berkaitan bagi membolehkan lapangan terbang Labuan boleh menerima penerbangan terus dari pelbagai negara,” kata Zahid sambil menjelaskan pada ketika ini penerbangan perlu melalui Kota Kinabalu atau negara jiran.
Zahid yang juga Pengerusi ‘Task Force’ Peringkat Kabinet Persekutuan bagi pembangunan Labuan menyatakan demikian ketika merasmikan Mesyuarat Agung Tahunan Umno Bahagian Labuan di Palm Beach Resort.
Sementara itu Zahid menyatakan bahawa Ahli Parlimen Labuan, Datuk Rozman Isli bakal dilantik menganggotai task force yang bakal diumumkan termasuk timbalan ketua bahagian, wakil pemuda, wanita, puteri dan dua mantan Ahli Parlimen Labuan.
Turut hadir ketua-ketua komponen Barisan Nasional (BN) Labuan seperti Datuk Peter Mak (PBS), Ronald James Majaing (Upko), Ramasamy Rengasamy (MIC) serta ketua bahagian MCA dan Gerakan.
Pengumuman Zahid disambut kalangan perwakilan dan pemerhati  yang hadir meski tanpa menyebut penyertaan wakil-wakil parti komponen BN ke dalam jawatankuasa kerja task force berkenaan.
Labuan bandar pelabuhan


No comments:

Post a Comment

Isu kurikulum, buku teks dan profesionalisme guru bahasa Kadazandusun

  Dr Henry Bating, Dr Rosliah Kiting, Dr Patricia Ganing, Dr Nurjietta Taisin bersama pelajar UPSI dalam satu tinjauan kajian 2018. Siri I...