Tuesday 27 September 2016

Miss Senorita ratu peragaan, pelancongan Keningau

Miss Senorita cungkil bakat peragaan, perkenal pelancongan Keningau

15 FINALIS berentap merebut gelaran Miss Senorita.

Oleh HENRY BATING
KENINGAU: Buat pertama kali 23 jelitawan berentap merebut mahkota Miss Senorita dan enam gelaran sampingan lain yang dianjurkan bersama MG Photography & Bridal House, Make-up Artist (MUA) Keningau Pedalaman dan Janet Bridal Tambunan.
Pengarah Urusan MG Photography & Bridal House, George Minsun Uradat berkata enam lagi gelaran sampingan lain ialah Miss FB, Miss Photogenik, Miss Natural Beauty, Miss Friendly, Miss Popular dan Best Dress.
GEORGE MINSUN

“Dari 23 penyertaan yang diterima saringan telah dijalankan di mana 15 peserta bakal tampil di hadapan khalayak hadiran peringkat akhir yang diadakan di sebuah hotel terkenal di Keningau 29 Oktober depan,” kata George sambil menjelaskan acara itu bermula 7.00 petang.
Menurut George, Miss Senorita bakal menerima hadiah bernilai lebih daripada RM2,500 di mana pengadilan dilakukan berdasarkan kriteria kecantikan, kebijakan, catwalk dan disiplin.
George seterusnya menjelaskan bahawa pertandingan itu dijalankan bertujuan untuk mencungkil bakat baru dalam dunia peragaan khususnya di kawasan pedalaman Keningau yang turut melibatkan daerah Tambunan, Sook, Nabawan dan Tenom.

PARA peserta mendengar sesi taklimat.

“Kita juga mahu mengambil inisiatif untuk memperkenalkan kalangan artis make-up, pereka fesyen dan jurufoto di seluruh kawasan pedalaman Keningau melalui peserta yang mereka hantar,” kata George.
Beberapa aktiviti telah disusun untuk diikuti oleh 15 peserta peringkat akhir meliputi pendakian ke Bukit Tirig Apin-Apin, lawatan ke beberapa tempat seperti tamu Apin-Apin, Taman Bersatu Nuntunan, Tamu Ground Keningau dan Muzium Keningau.
Melalui rentetan aktiviti yang disusun, pihak penganjur berharap dapat memperkenalkan tempat-tempat berkaitan sebagai destinasi kunjungan kepada para pelancong yang melawat kawasan Keningau.

SEBAHAGIAN peserta yang hadir sesi pemilihan.

Keratan akhbar Utusan Borneo 28 Sept 2016


No comments:

Post a Comment

Isu kurikulum, buku teks dan profesionalisme guru bahasa Kadazandusun

  Dr Henry Bating, Dr Rosliah Kiting, Dr Patricia Ganing, Dr Nurjietta Taisin bersama pelajar UPSI dalam satu tinjauan kajian 2018. Siri I...